Nova versió de la pàgina web

 

 

 

 

Esteu veient una versio desactualitzada de la nostra web. Accediu al següent enllaç per a veure la versió actual de la web de l'escola.

 

 

 

 

Nova pàgina web

 

Competències socials 2n d'ESO

L'objectiu d'aquest programa de competència social és el de millorar les relacions interpersonals. Una part de les sessions es dedica a l’autoconeixement, des de el silenci i la relaxació.

La competència social és la capacitat per a mantenir bones relacions amb altres persones. Això implica dominar les habilitats socials bàsiques, capacitat per a la comunicació efectiva, respecte, actituds pro socials, assertivitat, etc.

 Les competències que inclou la competència social i es treballen en aquest curs són les següents:

 

 Dominar les habilitats socials bàsiques

- La primera de les habilitats socials és escoltar. I es dóna molta importància a escoltar-nos a nosaltres mateixos, què em passa, per que he actuat així,...

Respecte pels altres

- És la intenció d'acceptar i apreciar les diferències individuals i grupals i valorar els drets de totes les persones. Això s'aplica en els diferents punts de vista que puguin sorgir en una discussió. 

Practicar la comunicació receptiva

- És la capacitat per a atendre als altres tant en la comunicació verbal com no verbal per a rebre els missatges amb precisió. Practicar la comunicació expressiva.

- És la capacitat per a iniciar i mantenir converses, expressar els propis pensaments i sentiments amb claredat, tant en comunicació verbal com no verbal, i demostrar als altres que han estat ben compresos. 

Compartir emocions

- Compartir emocions profundes no sempre és fàcil. Implica la consciència que l'estructura i naturalesa de les relacions vénen en part definides tant pel grau d'immediatesa emocional, o sinceritat expressiva, com pel grau de reciprocitat o simetria en la relació. 

Comportament pro-social i cooperació

- És la capacitat per a realitzar accions en favor d'altres persones, sense que ho hagin sol·licitat. Encara que no coincideix amb l'altruisme, té molts elements en comú. 

Assertivitat

- Significa mantenir un comportament equilibrat entre l'agressivitat i la passivitat. Això implica la capacitat per a defensar i expressar els propis drets, opinions i sentiments, al mateix temps que es respecta als altres, amb les seves opinions i drets. Dir “no” clarament i mantenir-ho i acceptar que l'altre et pugui dir “no”. Fer front a la pressió de grup i evitar situacions en les quals un pot veure's coaccionat per a adoptar comportaments de risc. En certes circumstàncies de pressió, procurar demorar la presa de decisions i l'actuació, fins a sentir-se adequadament preparat, etc. 

Prevenció i solució de conflictes

- És la capacitat per a identificar, anticipar-se o afrontar resolutivament conflictes socials i problemes interpersonals. Implica la capacitat per a identificar situacions que requereixen una solució o decisió preventiva i avaluar riscos, barreres i recursos. Quan inevitablement es produeixen els conflictes, afrontar-los de manera positiva, aportant solucions informades i constructives. La capacitat de negociació i mediació són aspectes importants de cara a una resolució pacifica del problema, considerant la perspectiva i els sentiments dels altres. 

Capacitat per a gestionar situacions emocionals

 - És l'habilitat per a reconduir situacions emocionals en contextos socials. Es tracta d'activar estratègies de regulació emocional col·lectiva. Això se superposa amb la capacitat per a induir o regular les emocions en els altres.